ریشه‌یابی کردن، نگاه آسیب شناسانه و علمی داشتن از ویژگی‌های یک گزینشگر خوب است

ریشه‌یابی کردن، نگاه آسیب شناسانه و علمی داشتن از ویژگی‌های یک گزینشگر خوب است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۳ کد : ۴۸۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۲
دکتر علی حاجی خانی در جمع روسای هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
ریشه‌یابی کردن، نگاه آسیب شناسانه و علمی داشتن از ویژگی‌های یک گزینشگر خوب است

دکتر علی حاجی خانی دبیر هیئت عالی گزینش کشور در جمع روسای هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: در فرهنگ وزارت بهداشت دو مقوله پیشگیری و درمان وجود دارد و جایگاه گزینش جایگاه پیشگیرانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری درباره گزینش اگر این فیلتر خوب عمل کند و اگر بهترین‌ها را جذب کند طبیعتاً بسیاری از مشکلات در آینده به وجود نخواهد آمد.

وی ضمن اشاره به اینکه ریشه‌یابی کردن، نگاه آسیب شناسانه و علمی داشتن باید ویژگی گزینشگرهای ما باشد عنوان کرد: وزارت بهداشت گزینش بسیار فعال، علمی و روزآمدی نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر دارد و یکی از موفق‌ترین گزینش‌ها است.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور تبیین کرد: گزینش ما باید خردمندانه و صحیح باشد که لازمه خردمندانگی این است که از خرد جمعی استفاده کرده و از افراط‌وتفریط‌ها در گزینش خودداری و با طمأنینه، نگاه واقع‌بینانه و درک شرایط تصمیم‌گیری شود.

وی در پایان اعلام کرد: از ارائه پیشنهادات در مسیر تحول در گزینش کشور و تغییر روش‌ها، روش‌های جایگزین و مکمل و روبه‌جلو در راستای قانون استقبال می‌کنیم.

آقای محمودی مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت در ادامه همایش روسای هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یادآور شد: در وزارت بهداشت حدود ۴۴۰ هزار نفر نیروی بهداشت و درمانی وجود دارد که با احتساب نیروهای شرکتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در نظام سلامت مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تنوع و تکثر مشاغل و نیروی انسانی در وزارت بهداشت عنوان کرد: از کارکنان نظام سلامت ۶۰ درصد خانم و ۴۰ درصد آقا هستند که ۷۰ درصد آن‌ها در رسته بهداشتی و درمانی، ۱۴ درصد در رسته خدماتی، ۸ درصد در رسته اداری، ۴ درصد هیئت‌علمی و ۴ درصد در سایر رشته‌ها مشغول خدمت هستند.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت گفت: در سال ۱۴۰۰، با توجه به ابلاغ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران فشار کاری زیادی به هسته‌های گزینش در سطح کشور وارد شد که به‌صورت میانگین دو برابر عملکرد سال‌های گذشته بوده است.

وی در پایان تبیین کرد: تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ قریب به ۷۰ هزار نیروی مشمول تبدیل وضعیت ایثارگری به هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شدند که پرونده حدود ۹۰ درصد موردبررسی و ابلاغ رای قرار گرفت و مابقی نیز با توجه به این‌که در اواخر سال به هسته‌های گزینش معرفی‌شده بودند پرونده‌های آن‌ها در ماه های اول سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسیده است.